Vilodagen

Eftersom jag nu har bestämt att h inte ska sova innan lunchen så har vi idag varit kyrkosamma hon och jag. Papputen sov eftersom han jobbat inatt. Efter att ha blivit välsignade gick vi på påtvingat kyrkaffe hemma hos L och T. Det kan vara så att h tiggde till sig en kaka eller två av farbror T. När vi sedan kom hem gjorde mammuten en snabb okulärbesiktning av frys/kyl/skafferi och började sedan fixa med lunchen. Dagens meny blev tunnbrödrulle (inte så DNSL jag vet men ibland äre bråttom). På de två minuter som det tog att vispa ihop pulvermoset så hann den lilla prinsessan somna på golvet i vardagsrummet med sin räv som huvudkudde (ja jag har tagit ett foto).

image1


Det var sedan omöjligt för samtliga föräldrar att få liv i ättelägget. Detta fick i sin tur till följd att hon vaknade VRÅLHUNGRIG en timme senare. Det tog säkert tio minuter innan hon slutade gråta och kasta sig bakåt i stolen och insåg att det faktiskt stod mat framför henne. Två korvar, liiite potatismos, en snibb tunnbröd och ett halvt päron senare deklarerade lilla fröken att hon minsann bara tagit en paus i sin lur så nu ligger hon och sussar igen. Hon helgar vilodagen på sitt eget vis.

För övrigt så träffade jag Dr R i kyrkan. Världen är liten...

Kommentarer
Postat av: Louise

Bli medlem på sidan i URL-fönstret och DU kan vinna otrooligt fina priser! Så kom igen, registrera dig och VINN! Det kostar ingenting. Enda uppdraget är att samla poäng genom att vara med i roliga tävlingar m.m!

Postat av: londa

herren, herren, och så vidare...

2007-04-09 @ 09:24:00
URL: http://londa.blogg.se
Postat av: lolo

...och jag som överraskade fotbolls-A med att jag nådde ner i golvet med fingertopparna om jag hade raka ben. Till min fördel kan jag säga att det är 1,5 cm innan jag kan lägga handflatan i backen. Men här ligger jag i lä!

Det här, det var det smidigaste jag sett! ...och jag har ändå sett henne göra en-fots-klivet upp till stående i barnstolen. ...och hon har ju nån enstaka kaka i magen också.

Ja, hon är duktig!

kommentar från signaturen "Objektiv mormor"

2007-04-12 @ 14:01:12
URL: http://clarabesked.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback