Bloggroll

Måste väl nån gång komma ut med vilka bloggar jag följer. So here it comes.

Mammas blogg såklart. Hon skriver väldigt personligt fast ibland på ett förtäckt sätt. Vissa inlägg är det nog nästan bara jag som förstår. Men det är nog lite tanken också.

Londa. Min bästa vän som bor alldeles för långt bort. Hon har gått från bitter student via bitter arbetare till uppgiven arbetslös och numera hoppfull gravid. Ja hon har visst nåt knäck numera också som gjort henne på bättre humör.

Pia (som nog inte vet att jag följer henne). En av Londas kompisar från förr som tyvärr har det tungt med en nyligen diagnostiserad sjukdom och två småbarn. Hon skriver om sin vardag. Bloggen har växlat från att handla om graviditet och barn till att i dagsläget mest behandla problematiken om hur man accepterar att man är kroniskt sjuk. En resa jag själv har gjort och som inte har varit lätt.

Den där om Jenny. Hur jag hamnade på den bloggen en gång i tiden har jag faktiskt inte riktigt koll på. Jenny skriver så jävla bra. Hon är nog min bloggidol tror jag. Jag kan inte beskriva hennes blogg den måste upplevas.

Hela hustrun är en blogg som jag kommit in på via Jennys blogg. Den har sin början i en annan blogg av samma författare som hette "k*ken i f*ttan" och gick ut på att författaren sökte bekräftelse genom sex och kulminerade i att hennes man kom på henne. Nu bloggar hon under parollen att hela hustrun ska få plats i äktenskapet. En intressant approach på ett gammalt problem tycker jag.

Tonårsmorsa. Vem läser inte hennes blogg då och då?

Mamma Melissa som förlorade sina tvillingflickor på grund av förtidsbörd. Nu är hon gravid med lillebror. Bloggen är en sorgeresa. Från djupaste botten upp mot ytan igen.

Ytterligare en sorgeblogg skrivs av Ludmilla vars dotter begick självmord under en permission från barnpsyk. Ludmilla är själv psykolog vilket gör att vinklingen blir lite annorlunda då den rationella människan ska möta sig själv. Ja, och sen så är hon på tjocken också.

Sist i blogglistan och faktiskt det senaste tillskottet är Johanna som är mammas nya killes dotter. Hon är i USA som utbytesstudent under ett år och skriver om sitt liv där borta på andra sidan pölen.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jo, det är som det.

Postat av: Londa

Betyder det här att jag kanske skulle ta och uppdatera nån gång emellanåt?

2009-09-09 @ 19:39:15
URL: http://londa.blogg.se/
Postat av: Hustrun

Tack för det! Och ska man vara petig så hette den gamla bloggen "Den goda hustrun - ett projekt" och gick under beskrivningen "kuken i fittan-blogg extra allt".



Fridens liljor /Hustrun

2009-09-23 @ 20:22:36
URL: http://helahustrun.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback